torsdag 18. april 2013

hagemessa:)





Etter hagemessa på fredag fikk jeg med meg masse nye planter hjem.


Blant annet magnolia, som jeg har ønsket meg lenge. gleder meg til den kommer i blomst. ble også med meg et eucalyptus gunniii tre hjem. aner ikke hvordan det skal behandles, men vet at det ikke tåler mer en 10-12 minusgrader. så det må nok få komme inn til vinteren. noen der ute som har erfaring med eucalyptus? det lukter ihvertfall godt:)


fant også druer og kiwi. de skulle vere ganske hardføre, og tåle vintrene her på østlandet. druer har jeg prøvd før, da var det ingen suksess, de døde når vinteren kom. så satser på mere erfaring og nyttige tips gjør at de overlever denne gangen. de sier at røttene skal plantes utenfor drrivhuset, og planten inne. skal de plantes ute vil druene gjerne stå i lunt og godt i solveggen. så da får vi prøve det.
ellers ble det med meg to klematis, fra solstad gartneri og masse løker og knoller fra holland


og noen potter fra plantasjen...



hadde fryktelig lyst på masse annet der, blant annet drivhus,men klarte og styre meg litt. gleder meg allerde til neste år :) nå satser vi på ordentlig vår, så jeg kan få bygd drivhus, hønehus, ny trapp og alt jeg ønsker meg...:)

ha en flotters dag L <3

Location:Eidskog,Norge

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar