onsdag 18. april 2012

Det spirer:)

Etter en del slossing med både hunder og katter, har jeg endelig funnet en løsning for mine kjære stiklinger og spirer. Molly vår shih tzu på 4 mnd har funnet ut at jord er gøy.... Til min fortvilelse, og de tre søte kattene våres synes det er ekstra gøy å trampe ned alt grønt som har kommet opp...
Har måtte sådd noen nye frø av både Lobelia, og middagsblomst, da er det bare å krysse fingrene for at det spirer fort!!! Håper bare det ikke er for sent.
Agurkurt, tomat, paprika og vanlig agurk er priklet, så da mangler jeg bare å så noen solsikker, og en eller annen blå frø pose... Så er det bare å vente.
Her har det vert så kjølig å rått at det biter i kroppen bare en stikker nesa ut. Vi bor helt øverst opp mot skogen....(som ikke er der mer) for den har nemlig naboen hugget ned.... Så det blåser godt noen ganger. Skal prøve å få satt en hekk, eller no slikt etter hvert, men nå får det duge med småbjørka som vi har latt stå igjen.
Har en del prosjekter på gang her. Veranda og flytting av noen stauder står egentlig først på lista. Og vi mangler vel egentlig bare rekkverket på verandaen. (venter på snekker'n) i og med vi har planer om å ha tak over etter hvert, så fikk en snekker venn av min kjære den store æren av og bygge veranda. (da blir det ihvertfall rett)
Vi har fylt ut helt opp til 50 cm med singhel ut mot plenen for og få det rett, og støpt tre pillarer.
Jobben til gubben blir og fylle ut, og rette av plenen til vinteren.
Ettersom vi har en del skog og kratt på eiendommen, som vi vil skal bli plen....
så slik går dagene... ha en flott lørdag ;) (søndag)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar